知行合一
Nameless - Rapture

存档灵魂:

Nameless
不可名状

 

【歌词】

 

I'm sleeping with a knife again
I'm just a drawing on the wall
sooner or later everything falls apart
every day a punishment
又一次辗转在剃刀边缘,
我只是一画片挂在墙面,
一切迟早都将崩溃消褪,
每过一天不过是种惩罚。

I have tried so hard to do right
fought to heal every hurt
every turn I take
leads me back to where I started from
我找不到正确途径,
去治愈所有被伤害,
面临每一次转折点,
我又重回到起始处。

all my dreams
they die on me
and I don't think
there's ever healing it
所有的我的梦想,
随我老去而死去,
我不再天真认为,
还有什么能拯救。

the days grow long
filled with empty hours
when I wake up alone
with these shadows as my only company
日子越来越煎熬,
时钟转动着虚无,
每当我独自醒来,
只有阴影与我伴。

splinters of glass at my feet
silence in her white dress
like dust on books no-one reads
and beds no-one sleeps in anymore
往事碎成玻璃片刺入脚板,
沉默点缀着她白色的裙摆,
像尘埃落满久未读的书本,
如床榻孤枕无人伴睡入眠。

(speechless nameless sleepless alone)
不可名状,孤枕难眠
 

"...the fog is rising"
"…迷雾升腾大地苍茫"

 

[Emily Dickinson (1830-1886)]


评论
热度(12)
© 一三万象 | Powered by LOFTER
回到顶部 ∧